Werkwijze sdko

Werkwijze

De onderstaande werkwijze is van toepassing op onze kernwerkzaamheid financiële administratie.

Indien u net bent gestart met ondernemen, moet u een administratie bijhouden van uw bedrijfsactiviteiten. U hebt waarschijnlijk al een brief ontvangen van de Belastingdienst, waarin meegedeeld wordt welke soorten belasting u wellicht moet afdragen. Om een juiste financiële weergave van uw onderneming tot stand te brengen is het bijhouden van uw administratie essentieel.

Na kennismaking leggen we u uit hoe een administratie wordt bijgehouden. We voorzien u van relevante informatie. We gaan in op uw vragen en adviseren u over de financiële aspecten van uw onderneming.

Om uw belastingplichten op tijd na te komen voegen we uw onderneming toe aan onze controlelijst. Op deze lijst houden we bij wanneer we contact met u opnemen om de administratie tijdig in ontvangst te nemen. Hierna voeren we uw administratie in met onze boekhoudsoftware. Nadat we dit hebben afgerond nemen we contact met u op over de berekende bedragen. We leggen u kort uit hoe de berekening tot stand is gekomen. Het kan namelijk voorkomen dat er aanpassingen benodigd zijn. We adviseren u dan aan de hand van uw wensen wat mogelijk is. Aan de hand van de voorlopige berekening betaalt u een bedrag, u krijgt een bedrag aan belasting terug of het bedrag is nihil. Indien u akkoord gaat, dienen we de aangifte in. Als u een e-mailaccount hebt, versturen we de aangifte per e-mail naar u toe.

Indien u van boekhouder wil veranderen, moet u een kolommenbalans van uw meest recente administratie laten opvragen bij uw huidige boekhouder. De kolommenbalans bevat gegevens van waaruit we uw administratie verder kunnen verwerken.

Onze werkwijze kenmerkt zich vooral door het intensieve contact. Ook voor werkzaamheden buiten hetgeen hierboven is vermeld, komt communicatie op de eerste plek. Voordat we overgaan tot beslissingen die financiële gevolgen hebben voor u, overleggen we eerst om de meest gunstige uitkomst mogelijk te maken.